De enige winnaar van de Tour de France in de VS introduceert een set carbon e-bikes voor stadsritten.

Vertegenwoordigers van het bedrijf zeiden dat ons testexemplaar binnenkort wordt verzonden.

Greg LeMond is weer (weer) terug in de fietsenhandel. De fietsen zijn echter niet precies wat je zou verwachten van de winnaar van de Tour de France in de VS. De nieuwste LeMonds zijn stadsfietsen met carbon frames en elektrische ondersteuning van een Mahle eBikeMotion X35+ naafmotor.

Zowel De Nederlanders Als De Daily

De 2 modellen heten Dutch (step-thru) en Daily (step over). Als Daily bekend in de oren klinkt, is dat omdat Specialized jarenlang een stadsfiets met die titel heeft aangeboden. Hopelijk heeft LeMond een regeling getroffen met Specialized om de titel toe te staan.

Prolog LeMond lemond.com

Afgezien van de framestijl, lijken de 2 fietsen erg op elkaar. Beide rollen op 700c-wielen en gebruiken carbonframes met carbonvorken. De spatborden zijn ook van carbon, net als de eendelige staaf / stuurpen en zadelpen.

De bouwpakketten zullen ook hetzelfde zijn. De basisconstructie maakt gebruik van een Shimano GRX 1x crank (40t ring) en achterderailleur. De shifter is een platte Shimano 105, die de snaar over een Shimano 11-40-tape gaat. Remmen zijn Shimano RS600 hydraulische schijfremmen, de fiets rolt 38c Panaracer GravelKing Slick+ banden en Token aluminium velgen en ESI-grepen.

Tot de bouwopties behoren Shimano Di2 elektronische aanpassingen, LeMond-carbonvelgen die zijn vastgemaakt aan Tune-hubs, voormand, een bagagedrager, spatborden en ook een bereikvergroter.

Shimano GRX 1x-aandrijflijn Alonso TalAssist wordt aangeboden door een Mahle eBikeMotion X35+ hartslagmotor, die tot 40 Nm koppel levert. Dit programma is licht en zorgt voor een zeer strakke fiets met een eenvoudige gebruikersinterface: slechts een knop op de bovenbuis met gekleurde LED’s om de modus en batterijcontrole te communiceren. Meer functionaliteit vindt u door de machine te koppelen met de eBikeMotion smartphone-app.

Beide fietsen zijn voorzien van ingebouwde verlichting: een koplamp ingebouwd in de stuurpen en achterlichten ingebouwd in de staande achtervorken.

Het geclaimde gewicht is 12 kg, wat, indien waar, dit een van de lichtste stadse-bikes op de markt maakt.

Beide fietsen hebben achterlichten die in de staande achtervorken zijn geïntegreerd. Alonso Tali

Geometrie

De Dutch en Daily worden allemaal aangeboden in 3 maten (small, medium en large), maar elke fiets heeft een unieke geometrie.

De step-over Daily heeft een groter bereik en een lagere pool dan de Nederlandse, met een kortere wielbasis en een snellere stuurgeometrie.

De Dutch biedt een meer verticale positie en ziet er veiliger uit met een langere wielbasis en meer pad, wat duidt op een langzamer stuurgevoel.

Beide fietsen hebben een carbon stuur/stuurpen uit één stuk met een geïntegreerde koplamp. Alonso Tali

Waar En Hoe Ze Zijn Gemaakt

Greg LeMond is onlangs in de informatie van zijn LeMond Carbon-bedrijf geweest, dat los staat van LeMond-fietsen, maar enkele teamleden deelt.

LeMond Carbon beweert toegang te hebben tot nieuwe koolstofvezeltechnologieën en -procedures, die de kosten van koolstofvezelproducten verlagen en ze op een minder energie-intensieve manier vervaardigt. Het bedrijf kreeg ook veel lof vanwege de geplande faciliteit van 65.000 vierkante meter in Oak Ridge, Tennessee, en informatie dat het miljoenen zou kunnen investeren en 242 nieuw werk zou kunnen creëren in de regio die fietsen en andere composietonderdelen produceert.

Een build-upgrade zorgt voor carbon velgen en elektronisch schakelen. beleefdheid

Na een hobbelige start lijken veel van die ambitieuze plannen voorlopig on hold te staan. Bicycling heeft gehoord dat nieuwe LeMond e-bikes in Azië worden gemaakt en gebruikmaken van standaard carbon-composiet frameprocessen en -technologieën. Een woordvoerder van het bedrijf verklaarde dat LeMond van plan is de productie over een jaar naar Tennessee te verplaatsen.

Moet Je Een Citroen Kopen?

Greg LeMond, het individu, is een charmante en humoristische man en een genot om mee om te gaan. Hij is een geweldige ambassadeur voor fietsen, en getrouwde liefde om te zien dat zijn nieuwe fiets een succes wordt.

Als ondernemer in de fietsindustrie heeft Greg LeMond niettemin niet de beste staat van dienst.

De gegevens die voorafgaand aan de introductie van de Daily en Dutch werden verstrekt, waren schaars. De enige verstrekte afbeeldingen waren renderings, geen foto’s van echte fietsen (een woordvoerder van het bedrijf zegt dat er prototypen bestaan en dat Greg er op rijdt).

Dat zijn niet de meest vertrouwenwekkende antwoorden. Tijdens een wereldwijde pandemie zorgen schaarse productinformatie en een paar schijnbare wankelheid achter de schermen niet voor de grootste religie in het vermogen van startups om te presteren.

The Dutch en Daily zien er geweldig uit: boeiende lijnen, betrouwbare onderdelen, beproefd motorsysteem. We hopen dat deze versie van LeMond Bicycles zijn beloften nakomt en nog lang in bedrijf is (We zijn dol op je, Greg!).