Fietsbelangenbehartiging - Hoe Fietsen Aan Te Moedigen?

Wat Individuen Kunnen Doen?

Wees De Verandering Die Je In De Wereld Wilt Zien

Activisten besteden veel tijd aan het vragen van hun regering om veranderingen. Dat is makkelijker te realiseren als je de overheid vertegenwoordigt. Daarom is een van de krachtigste dingen die voorstanders van fietsen kunnen doen, zichzelf in posities brengen waar ze de dienst uitmaken. Het is een goed idee voor fietsadvocaten om leiderschapsposities te onderzoeken.

  • De kracht van hun lokale buurtvereniging (waarvan het belang niet mag worden onderschat).
  • Stadscommissies
  • de gemeenteraad
  • Organisaties voor regionale transportplanning

Doe Mee Met De Stad

  1. Start een stadsfietsprogramma. Het stadsbestuur kan veel meer doen dan jij en je kleine groep. Uw stad zou er een prioriteit van moeten maken om een fietsprogramma op te zetten, als dat nog niet het geval is. Wat steden kunnen doen, is goed.
  2. Neem dan contact op met het Stadsfiets Programma. Houd regelmatig vergaderingen (minstens één keer per maand) met medewerkers van het Bike Program om een dialoog tussen de stad Toronto en de fietsgemeenschap te bevorderen.
  3. Lobby voor een sterk Bike Program. Download het City Bike-programma om alle dingen te doen die rechts staan vermeld, onder Wat steden kunnen doen.

Straten Die Fietsvriendelijk Zijn

  1. Sluit je aan bij een gevestigde groep die al aan deze problemen werkt. Om de een of andere reden willen de meeste mensen die mij vragen hoe ze hun belangenbehartiging beginnen, willen weten hoe ze een geheel nieuwe organisatie kunnen starten als er al minstens één bestaande groep is waarmee ze zouden kunnen werken. Vind het wiel niet opnieuw uit en verdeel geen beperkte middelen. Sluit je aan bij mensen die dezelfde doelen hebben en al iets te doen hebben.
  2. Sluit je aan bij jouw Buurtorganisatie. Bill Canfield schrijft dat buurtverenigingen in veel steden enige invloed kunnen hebben. Zij kunnen voorgestelde fietsvriendelijke projecten in hun buurt maken of breken. Veel NA’s staan open voor iedereen in het gebied, niet alleen voor landeigenaren. Deze bijeenkomsten worden meestal geleid door een paar enthousiaste bewoners die het welzijn van hun buurt willen. Veel zaken die voor hen belangrijk zijn, zijn ook van belang voor fietsers (bijvoorbeeld hoe de verkeersdrukte en snelheid te verminderen). Deze groepen zijn meestal klein en hebben een kern van leden die graag willen helpen. Door simpelweg te verschijnen, kun je een deel van de kracht krijgen. Hoewel je misschien niet meteen het gevoel hebt dat je een verschil maakt in de wereld, kun je door je op te werken naar de informele machtsstructuren van de stad, in de toekomst een belangrijke bijdrage leveren.
  3. Stuur specifieke verzoeken of klachten over specifieke wegen naar het Citys Bicycle Program (indien aanwezig), of de Transportation Division (als er geen Bike Program is). Krijgt u geen bevredigend antwoord, neem dan contact op met de gemeente.
  4. Als er geen stadsfietsprogramma is om dit werk te doen (en je kunt de stad er niet een laten starten), lobby dan rechtstreeks bij de stad voor zaken als (a) een verbod op het parkeren van auto’s op fietspaden, (b) een vereiste voor fietspaden te installeren op elke nieuwe wegaanleg, (c) fietsboulevards, (d) ciclovia’s. Kijk wat steden goed kunnen doen .
  5. Leer meer over de politiek van transportplanning. We kwamen niet per ongeluk terecht met een waardeloos transportsysteem. Ontdek wat de oorzaak is van slechte ruimtelijke ordening en waarom het aanleggen van meer wegen niet het antwoord is.

Wat Steden Kunnen Doen?

  1. Maak een Fietsprogramma binnen het stadsbestuur. Progressieve steden hebben speciale fietsprogramma’s die actief werken om fietsen veiliger te maken en het aantal fietsers op de weg te vergroten.
  2. Financier het Fietsprogramma op de juiste manier. Het is nutteloos als het niet voldoende wordt gefinancierd. Het moet over voldoende personeel en middelen beschikken om zijn missie te vervullen.
  3. Laat elk ontwerp, herontwerp of aanleg van een rijweg het Fietsprogramma doorlopen voordat het wordt goedgekeurd. Het is van cruciaal belang dat het Fietsprogramma wordt betrokken bij de planning van wegen, zodat het problemen met de toegang tot fietsen kan identificeren en kosteneffectieve manieren kan vinden om die problemen aan te pakken. Als een stad een Fietsprogramma maakt, maar de bestaande wegenbouw in stand houdt, maakt het niet veel uit.
  4. Geef het Fietsprogramma opdracht om een alomvattend langetermijnplan te ontwikkelen om de toegang tot fietsen te verbeteren.
  5. Verbied het parkeren op fietspaden. Gelukkig zijn er weinig steden die zo kortzichtig zijn dat motorvoertuigen op fietspaden mogen parkeren, maar helaas doen sommige dat wel. Het is moeilijk om een betere manier te vinden om aan te tonen dat een stad de toegang tot de fiets niet belangrijk vindt dan auto’s te laten parkeren op de enige daarvoor bestemde plaats.
  6. Alle nieuwe wegen moeten fietspaden hebben. Ruimtegebrek maakt het vaak moeilijk om fietspaden langs bestaande wegen aan te leggen. Maar op nieuwe wegen mag er geen excuus zijn. Deze duidelijke verbetering zou vereist moeten zijn door de stadscode te wijzigen
  7. Installeer fietsenstallingen in de hele stad, vooral in de binnenstad. Het gemakkelijk kunnen parkeren van een fiets maakt fietsen aantrekkelijker.
  8. Voldoende fietsenstalling nodig bij alle nieuwe ontwikkelingen en bij bestaand groot bedrijfspand.
  9. Werkgevers moeten douches en fietsenrekken voorzien voor werknemers die met de fiets naar het werk gaan.
  10. Maak fietsboulevards. Deze straten hebben slagbomen die fietsers kunnen gebruiken, maar auto’s niet. Het wordt veiliger en aantrekkelijker voor fietsers als de straat niet als doorgaande weg voor auto’s wordt gebruikt.
  11. Ciclovia’s maken. Een ciclovia is het op bepaalde tijden afsluiten van bepaalde straten voor autoverkeer. Zo sluit Bogot, Columbia verschillende straten af om elke zondag autovrij te worden. Steden die hiermee experimenteren, kunnen het zeker maar één keer per maand proberen, of natuurlijk als een eenmalig evenement om de respons te peilen.

Bike Advocacy-groepen

Mensen voor fietsen Gids voor belangenbehartiging Deze nationale coalitiegroep heeft een online gids gepubliceerd voor het doen van belangenbehartiging voor fietsen in uw gemeenschap, met de nadruk op het gebruik van federaal geld voor fietsvriendelijke transportprojecten.

International Bike Fund Grote belangenbehartigingssite/-organisatie, met bronnen over stadsplanning, fiets-naar-werkprogramma’s, veiligheid en meer. De naam van deze groep is een beetje vreemd, omdat het niets te maken heeft met subsidies of geld.

Liga van Amerikaanse Fietsers (LAB). Grote groep die alle soorten fietsers ondersteunt (sport en rec, woon-werkverkeer, belangenbehartiging).

National Center for Bicycling en Wal King Site bevat gedetailleerde PDF-rapporten over het doorvoeren van verbeteringen aan voorzieningen zoals fietspaden of fietsboulevards.

Sustrans (VK). 5000 mijl (met nog veel meer te komen) aan ononderbroken routes die dwars door steden lopen en alle delen van het VK bereiken. Ze passeren uiteindelijk binnen 2 mijl van de helft van de bevolking. Bijna de helft van het netwerk zal volledig verkeersvrij zijn, gebouwd langs oude spoorlijnen, jaagpaden van kanalen, bospaden langs rivieroevers en stedelijke ruimte.

Sites/regionale belangenbehartigingsgroepen voor fietsen