Trek Domane Classics Edition racefiets

Gebouwd om de ruwe wegen van de klassiekers aan te kunnen, leverde de Domane Fabian Cancellara overwinningen op in de Ronde van Vlaanderen en Parijs-Roubaix in 2013.
Deze Domane is eigendom van de teams andere tweevoudig Vlaamse winnaar, de Belg Stijn Devolder.

van 14

Trek Domane Classics Edition E2 Asymmetrische

stuurbuis Trek gaf de Domane een asymmetrische stuurbuis en een balhoofdbuis die aan de voorkant breder lijkt. Trek beweert dat deze functie zij-aan-zij stijfheid aan de voorkant van de fiets toevoegt en tegelijkertijd een grotere trillingsdemping mogelijk maakt.

van 14

Trek Domane Classics Edition IsoSpeed Decoupler

Een belangrijk ontspannend kenmerk van deze Domane is de IsoSpeed decoupler in de kruising van de zitbuis en de bovenbuis. Door de ontkoppeling kan de zitbuis onafhankelijk van de bovenbuis bewegen, wat zorgt voor een soepeler rijgedrag.

van 14

Trek Domane Classics Edition Thumb Shifter

De teams Domanes zijn gebouwd met Shimanos Di2 Dura-Ace groep, die extra shifters mogelijk maakt. Devolders fiets is voorzien van duimschakelaars aan de binnenkant van de shifter.

van 14

Trek Madone 7

De Madone is het werkpaard van de Trek Factory Racing-ploeg. Hier wordt tweevoudig Belgisch nationaal tijdritwinnaar Kristof Vandewalles Madone gebouwd met de reguliere Dura-Ace 9070 Di2 digitale aandrijving van het team en Bontrager Aeolus 5 carbon wielen.

van 14

Trek Madone 7 Kamm Tail Down Tube

De Madone 18 cm buisvormen zijn gemodelleerd naar een Kamm tail Virtual Foil layout. Trek imiteert complete aerodynamische folies door de achterkant van de onderbuis, zadelbuis, vorkbladen en staande achtervorken af te vlakken.

van 14

Trek Madone 7 Geïntegreerde achterrem

Nog een aerodynamisch extraatje: de achterrem verbergen achter de trapas om de luchtweerstand te verminderen. De voorrem kan ook in de vork worden geïntegreerd.

van 14

Trek Madone 7 E2

balhoofdbuis De Madones E2 balhoofdbuis heeft een 1-1/20 cm lager aan de bovenkant, taps toelopend vanaf een 1-1/5 cm aan de onderkant. Trek zegt dat dit de stijfheid van een grotere balhoofdbuis geeft, maar zonder het extra gewicht van een volledige balhoofdbuis van 1-1/5 cm.

van 14

Bontrager Aeolus 5 D3 wielen

Bontrager Aeolus 5 D3 carbon clincher wielen worden standaard geleverd op het Treks Team collection Madone model. De 1.550 gram, 50 mm diepe wielset is een bekende allrounder.

van 14

Trek Rate Concept 9

De Trek Factory-racers zullen strijden in tijdritten op de Speed Concept 9. Net als de straatfietsen van het team, zullen de TT-fietsen worden uitgerust met Shimano-aandrijflijnen en Bontrager-componenten.

van 14

Trek Speed Concept 9 buisvormen

Het Speed Concept omarmde ook het Treks Kamm tail Virtual Foil frame-ontwerp om de aerodynamische rand van de fiets te verbeteren.

van 14

Trek Speed Concept 9 Voorrem

Terwijl de Madone een vork had die rond de voorrem was gebouwd, maakt de Speed Concepts voorrem deel uit van de vork.

van 14

Bontrager Hilo RXL Speed Dial-zadel

Het Speed-concept bevat een Bontragers tijdritzadel met verstelbare breedte. Racers kunnen de neusbreedte met maar liefst 14 mm wijzigen.

van 14

Trek Speed Concept 9 Cockpit

Het Speed Concepts-stuur is zonder traditionele stuurpen in het frame verwerkt. Trek zegt dat dit ontwerp het sleepprofiel van de fiets vermindert.