Auto En Vervoer Almanak

Vervuiling

Elk jaar worden 30.000 Amerikanen gedood door auto-emissies in de VS

Meer dan de helft van de Amerikanen woont in gebieden waar ze ten minste een paar dagen per jaar niet voldoen aan de federale luchtkwaliteitsnormen . Ongeveer 80 miljoen Amerikanen wonen ook in gebieden waar deze normen voortdurend worden geschonden.

Motorvoertuigen zijn verantwoordelijk voor de meeste ozonvervuiling. Ze vertegenwoordigen respectievelijk 72% en 52% van de belangrijkste componenten van smog.

De uitstoot van auto’s is veel groter dan die van elektriciteitscentrales. Austin Energy is van plan de NOx-emissies in zijn Decker-Holly-centrales met 40% te verminderen, tot 1700 ton per jaar tot minder dan 1000 ton per jaar in 2013.

SUV’s stoten 43% meer vervuilende stoffen uit voor de opwarming van de aarde (13 kg kooldioxide per gallon verbruikt gas) en 47% minder luchtvervuiling dan een gemiddelde auto. (4, zoals geciteerd in 2002).

Algemene informatie over voertuigvervuiling vindt u hier.

Aardgasbussen zijn beter dan diesel. Leer meer.

Dit onderzoeksrapport bevat meer informatie over vervuilingsstatistieken.

Hier is een rekenmachine die laat zien hoeveel vervuiling wordt veroorzaakt door uw huishoudelijk elektriciteitsverbruik. Dit kan handig zijn om te vergelijken hoeveel vervuiling u bespaart door te fietsen versus hoeveel er in uw huis wordt gecreëerd.

Ophoping. Aangezien veel vervuiling wordt veroorzaakt terwijl het verkeer door congestie wordt vertraagd of vastloopt, denken veel mensen ten onrechte dat deze vervuiling kan worden voorkomen door congestie te verminderen.

Dit werkt niet omdat elke inspanning om de verkeersstroom te verbeteren alleen maar leidt tot meer verkeer. Dit onderwerp is uitvoerig bestudeerd.

De CO2-uitstoot van auto’s is 93 kilogram. per gallon. 2005; begin met 88 kg./gallon, voeg dan 5% toe zoals getoond in stap #4 op die pagina)

De CO2-uitstoot van auto’s en vrachtwagens in de VS bedroeg in 2002 314 miljoen ton. Dit is het equivalent van de hoeveelheid die zou worden geproduceerd door alle kolen te verbranden in een trein van 50.000 mijl, genoeg om de cirkel rond de wereld twee keer te voltooien. (Milieubescherming, nov-.dec. 2006, p. 8, PDF)

Energie/Materialen

Fietsen

Fietsen verspilt gas? Fietsen gebruikt eigenlijk fossiele brandstoffen, als je kijkt naar de fossiele brandstoffen die nodig zijn om het voedsel te produceren om de fietser van brandstof te voorzien. Het eten van vlees is het meest verspillend vanwege alle energie die nodig is om dierlijk voedsel te produceren, terwijl het eten van fruit, granen en groenten efficiënter is. (artikel)

Fietsen versus auto’s. David Lawyer schreef het ultieme artikel waarin hij het energieverbruik van fietsen en auto’s vergeleek en ontdekte dat fietsen 2/3 efficiënter zijn dan auto’s, zelfs als rekening wordt gehouden met de energie om het extra voedsel te produceren dat de fietser nodig heeft. (David advocaat)

Door vier dagen per week een fiets te gebruiken voor woon-werkverkeer en vier mijl (enkele reis) af te leggen, kan jaarlijks 245 liter benzine worden bespaard.

100 fietsen kunnen gemaakt worden van dezelfde energie en middelen die nodig zijn om een middelgrote auto te bouwen.

Auto’s

De Verenigde Staten gebruiken ongeveer de helft van de benzine in de wereld.

SUV’s en auto’s gebruiken 40% van de olie die in de VS wordt gebruikt

Een jaar lang overschakelen van een gemiddelde nieuwe auto naar een SUV van 13 mpg zou meer energie verspillen dan een koelkastdeur zes jaar open laten staan, een badkamerverlichting 30 jaar laten branden of een kleuren-tv 28 jaar aanstaan.

Het verhogen van de brandstofzuinigheidsnormen voor SUV’s en andere lichte vrachtwagens tot die van auto’s zou 1 miljoen vaten olie per dag besparen.

Het verbeteren van de gemiddelde brandstofefficiëntie van voertuigen in de Verenigde Staten met 2,7 mijl per gallon zou gelijk zijn aan alle Amerikaanse olie-invoer uit de Perzische Golf, volgens de pleitbezorger van natuurbehoud Amory Lovins.

Grote pick-ups zijn nog erger dan SUV’s. Het brandstofverbruik van de gemiddelde pick-up is ook gedaald van 19,2 mijl per gallon in het modeljaar 1987 tot 16,8 mijl per gallon vandaag.

De gemiddelde SUV De gemiddelde SUV haalt 17,8 MPG, terwijl de gemiddelde auto 24,8 is. En zelfs die gemiddelden tellen niet de allergrootste voertuigen die meer dan 3.856 kg volledig beladen wegen en die zijn vrijgesteld volgens de federale wetgeving.

Brandstof economie. Het congres verplichtte dat auto’s in 1985 na de energiecrisis van 1973-74 ten minste 27,5 mpg zouden halen. Het werkte.

Van 1964-74 was het gasverbruik met 48% gestegen tot 6,5 miljoen bbl. Het was gemiddeld 6,5 miljoen bbl per dag. Het toegenomen brandstofverbruik betekende echter dat het gasverbruik tussen 1976 en 1991 niet toenam (7.000.000 bbl. per dag tot slechts 7,2 miljoen).

We zouden acht miljard liter benzine per jaar kunnen besparen als elke auto die in de VS naar het werk pendelt slechts één persoon had.

Met vier personen is dat 83% (3000/(3000+150+150+150+150). Contrast met een fiets van 30 pond: 83% van de energie gaat naar het vervoer van de berijder , niet naar het voertuig (150 / (30 +150).

Er gaat drie miljard gallons per jaar verloren als gevolg van verkeersopstoppingen (maar houd er rekening mee dat het niet mogelijk is om energie te besparen door de congestie te verminderen, omdat elke poging om de verkeersstroom te vergemakkelijken simpelweg resulteert in meer verkeer. Dit probleem is grondig bestudeerd.

Hogere gasprijzen doen het verbruik niet afnemen . Knight Ridder stelt dat het gasverbruik in ieder geval in het voorjaar van 2006 bleef stijgen, ook al stegen de prijzen.

De actuele gasprijzen zijn te vinden op GasPriceWatch.com.

Gas belasting. Het is dwaas hoe Amerikanen klagen over hoe buitensporig de gasprijzen zijn, aangezien ze enkele van de laagste gasprijzen ter wereld hebben. De Amerikaanse gasprijzen zijn niet zo hoog als die in Canada, Japan en Groot-Brittannië. Ze zijn alleen per gallon. (New York Times, 2006)

Sigarettenaansteker straf. Het gebruik van de sigarettenaansteker om 200 watt aan apparaten van stroom te voorzien, verlaagt het brandstofverbruik met ongeveer 1 mpg. 200 watt is best veel, een iPhone kan er ongeveer 10 gebruiken. (WP, 2008)

Vliegtuigen

Brandstof economie. Amerikaanse vliegtuigen verbruikten 19.3.200 liter brandstof en legden in juni 2007 tot mei 2008 848 miljard passagiersmijlen af, wat neerkomt op 43 pMPG. Merk op dat David Lawyer 45,6 pMPG krijgt voor 2005 met behulp van het DOEs Transportation Energy Data Book.

Voor dezelfde hoeveelheid brandstof zal de impact van vliegtuigen op de klimaatverandering 2,7 keer groter zijn dan die van auto’s. Dit komt omdat vliegtuigen hoger in de lucht staan. Zie mijn artikel over schade door vliegen ter vergelijking met autorijden.

Kosten

Jaarlijkse kosten van autobezit in de VS zijn voorbij Het Bureau of Labor Statistics gaf de uitsplitsing in de tabel rechts in 2001. AAA uit Minnesota schat dat de jaarlijkse kosten voor een voertuig met 15.000 mijl € 1.050 bedragen. Kosten per mijl is

Een interessant ding dat we met de autokosten kunnen doen, is de autokosten omrekenen naar tijd . Gemiddelde Amerikanen verdienen ongeveer / uur. na federale belastingen. Het duurt 554 uur om een jaarlijkse autobetaling te doen. Dit is na drie maanden hard werken. Gewoon om de auto te betalen. En auto’s zouden ons tijd moeten besparen? Rijd naar je werk, rijd naar je werk.

Een andere manier om geld in tijd om te zetten, is door de gemiddelde snelheid van een auto te berekenen, rekening houdend met de tijd die nodig is om geld te verdienen om de auto te betalen. Op basis van een enkele reis van 7 mijl die allemaal goed rijdt, zijn onze jaarlijkse autokosten (kapitaalkosten van /jr. plus bedrijfskosten van /mijl, of ).

Een fiets kost je /jaar. Voor een fiets die 5 jaar meegaat en inclusief accessoires is de kostprijs /jr. voor onderhoud.) Onze auto is een jaar goedkoper dan een fiets, die kost 431 uur om aan te schaffen.

De tijd die we daadwerkelijk aan het rijden besteden, is 140 uur, uitgaande van een gemiddelde snelheid van 40 km/u voor stadsauto’s. Dus als we de tijd die we hebben besteed aan het rijden plus de tijd die we besteden aan het verdienen van het geld om te rijden, optellen, besteden we 571 uur om 3500 mijl af te leggen. Dat is een effectieve snelheid van 6,1 mph, langzamer dan een fiets.

Een ander ding dat interessant is, is om te zien wat we zouden kunnen verdienen als we de autokosten en de fietskosten elk jaar zouden investeren, van 25 naar 67 tegen 8,8%.

Ja, meer dan twee miljoen dollar . Oké, de inflatie brengt dat terug naar ongeveer € 1,25 per dag. Dit is nog best veel geld. Bikes At Work biedt rekenmachines om te berekenen hoe rijk je zou zijn op basis van je eigen omstandigheden.

Op kortere termijn zou het investeren van uw spaargeld zodra uw kinderen geboren zijn, betekenen dat u genoeg geld heeft om ze naar de universiteit te sturen als ze 18 worden. Of u kunt het geld gebruiken om een huis te kopen en in plaats daarvan hypotheekbetalingen doen van autobetalingen.

Oasis Design somt andere kostenfactoren op die doorgaans niet worden meegenomen in gepubliceerde statistieken , waaronder maatschappelijke kosten. De auteur concludeert dat zijn familie tot nu toe in staat is te redden.

Rijkosten. Dit zijn de jaarlijkse geschatte externe kosten van het rijden. De geschatte jaarlijkse externe kosten van autorijden (inclusief luchtvervuiling, klimaatverandering, veiligheid van geïmporteerde olie, verkeersopstoppingen en ongevallen enz.) bedragen miljarden. (E-tijdschrift, 2005)

Hogere gasprijzen doen het verbruik niet afnemen . Knight Ridder stelt dat het gasverbruik in ieder geval in het voorjaar van 2006 bleef stijgen, ook al stegen de prijzen.

Snelheid

De gemiddelde snelheid van een streekbus in de bebouwde kom ligt rond de 19 km/u.

Stedelijke auto snelheid:

  • Gemiddeld zo’n 40 km/u, maar langzamer tijdens de spits.
  • 32 km/u is de EPA’s City-test voor brandstofverbruik. (WP, 2008)
  • NYC zakendistrict (60th St. To Battery) (allemaal afkomstig uit NYT, 2010,
  • Gemiddelde snelheid voor de week: 9,5 mph. Dit is ongeveer de snelheid van een boerenkip die in volle galop rent.
  • De langzaamste dag in een jaar: 7,5 mph op 13-11-2008. Dit is ongeveer de snelheid van een typische Central Park-jogger.
  • Snelste tijd: 16mph bij
  • East Midtown: weekdagen 6,3 mph, weekends 14 km/u.

Ophoping

Texas volledig overbelast. Ongeveer een kwart van het interstate-systeem in Texas in grootstedelijke en stedelijke gebieden heeft een capaciteit van 95 procent, en nog eens 40 procent heeft een capaciteit van 80 procent bereikt. In de komende 18 jaar zal het verkeer naar verwachting met 50% toenemen.

Jaarlijks wordt er 3 miljard gallons gas verspild door verkeersopstoppingen

Ouders die hun kinderen op school afzetten zijn verantwoordelijk voor dertig procent van het ochtendverkeer . (Salon, 2004)

Volgens een onderzoek van het Texas Transportation Institute zaten chauffeurs in de stedelijke spits in 2002 gemiddeld 46 uur vast in het verkeer, bijna drie keer zoveel als in 1982. (Tijd, november 2004)

Parkeren

Op één autoparkeerplaats kunnen zeven tot twaalf fietsen worden geparkeerd.

Het kost ongeveer het bouwen en onderhouden van één ruimte in een fietsenrek en voor een fietsenstalling, maar één parkeerplaats in een parkeergarage kost ongeveer

Door de goede beschikbaarheid van fietsenstallingen is de kans twee keer zo groot dat mensen met de fiets naar het werk gaan.

De kosten van gesubsidieerd parkeren. Uit een Canadees onderzoek van Auto-Free Ottawa bleek dat 86 procent van de Amerikaanse beroepsbevolking met de auto naar het werk gaat en dat meer dan 90 procent van die forensen gratis parkeert.

De gemiddelde landelijke waarde van een parkeerplaats is ongeveer dus miljard aan jaarlijkse subsidies. Het beëindigen van deze gratis subsidies zou het aantal solo-pendelaars met maar liefst 81 procent verminderen.

En als het beëindigen van de gratis rit niet mogelijk is, waarom kunnen we mensen die met het openbaar vervoer of de fiets naar het werk gaan dan geen soortgelijke betaling aanbieden in plaats van parkeren? . (E-tijdschrift, 2005)

Populariteit Van Vervoerswijzen

De meest populaire vervoersopties per land.

(Ontleend aan een lezing door Dr. John Pucher, 1999; zie ook 1990 & 2000 Census PDF, p.3)

Fietsen maakt 0,2% uit van alle autoritten en 1% van alle reizen binnen de VS (2001 Bureau of Transportation Statistics). In 1998 reisde 1% van de inwoners van Austin met de fiets, terwijl 3% liep. Dit werd gemeld door Patrick Goetz in 1998. Hij citeerde een onderzoek uit 1997 in Austin Transportation Study.

US Census-gegevens laten zien welk percentage pendelaars in een bepaalde stad op de fiets zit en welk percentage huishoudens autovrij is. (Amerikaanse volkstelling, 2000)

41,4 miljoen Amerikanen hebben in 2002 zes keer of vaker gefietst. (Washington Post, december 2004)

Minder dan 30% van de Amerikanen fiets in de zomer. (USDOT, 2003).

90% van de kinderen die binnen een straal van anderhalve kilometer van hun school woonden, liep of fietste in de jaren zestig naar school. Slechts 31% doet dat vandaag. (Salon, 2004)

In de VS worden meer fietsen dan auto’s verkocht (2,55 miljoen versus 2,24 miljoen). Ze worden niet zo vaak gebruikt als auto’s. (Treehugger, 2009)

Fietsen neemt af met de leeftijd. Bijna 40 procent van de 16- tot 24-jarigen fietst in de zomer, terwijl 26 procent van de 45- tot 54-jarigen fietst. Slechts ongeveer 9 procent van de 65-plussers meldt dat ze fietsen. (US DOT, 2003)

Door de goede beschikbaarheid van fietsenstallingen is de kans twee keer zo groot dat mensen met de fiets naar het werk gaan.

De kans is vijf keer groter dat mensen met de fiets naar het werk gaan als er douches op het werk aanwezig zijn.

Gereisde Mijlen

Snelwegkilometers die in de VS met de auto worden afgelegd, bedragen 2,9 biljoen mijl per jaar. Vliegreizen zijn slechts 6 miljard mijl. (Bureau of Transportation Statistics, 2003; deze site heeft een overzicht van auto’s, vrachtwagens, motorfietsen, enz.).

Jaarlijks afgelegde fietskilometers: XY. De cijfers voor de VS zijn heel verschillend, afhankelijk van de bron die wordt gebruikt:

Snelwegen

Volume. De ontwerpcapaciteit voor een snelwegstrook is ongeveer 1.500 personen /uur. Het enkelspoor van lightrail kan evenveel passagiers vervoeren als een snelweg met vier rijstroken, maar het neemt veel minder ruimte in beslag.

Volume, Take 2. Eén rijstrook kan ongeveer 2100 auto’s per uur verplaatsen, ongeacht hun snelheid.

Schade aan wegen door vrachtwagens. Elke volledig beladen 18-wieler doet bijna net zoveel schade aan een rijbaan als 9.600 auto’s.

Doe Mee Aan De Fietsenquête

BicyclingLife en anderen voeren een onderzoek uit in een poging meer gegevens te verzamelen over demografische gegevens over fietsen. Vul de enquête online in om te helpen.

Verzenden

Volgens Dr. Steve Roop van het Texas Transportation Institute was het vrachtwagenvervoer in 1997 goed voor 58 procent van alle goederentonn in het hele land, terwijl treinen 11 procent voor hun rekening namen. Een groot deel van de rest reisde over water, pijpleidingen en door de lucht.

Het vrachtwagenverkeer is het afgelopen decennium sterk toegenomen, waarbij 80 procent van het verkeer uit de Noord-Amerikaanse vrijhandelsovereenkomst op Texaanse beton sjokte.

Eén treinwagon staat gelijk aan ongeveer vier vrachtwagens

China Is Een Grote Markt Voor Auto’s

China houdt van auto’s. Zelfs in China, waar het gebruik van fietsen door zijn burgers legendarisch is, verdubbelt het aantal auto’s de afgelopen 30 jaar elke vijf jaar.

Fiets Verkoop

Statistieken voor fietsverkopen (VS en wereldwijd) zijn beschikbaar op Bicycle Retailer News.

Het Spoor

Tussen de Tweede Wereldoorlog en 1980 werden ongeveer 1.500 mijl van Texas spoorlijnen verlaten en gestript. Dit aantal is de afgelopen tien jaar gestegen tot 4.000 mijl.

Wandelen

Populariteit. In de afgelopen 20 jaar zijn 42% minder mensen lopend naar hun werk gegaan dan te voet. In 1997 en 1998 liepen Amerikanen minder dan 6% van hun reizen. Voetgangers waren echter verantwoordelijk voor 13% van alle verkeersdoden. Van die bijna 11.000 doden waren er 1500 kinderen.

Gevaar. Autorijden is 36 keer veiliger dan lopen, omdat er geen veilige plekken zijn voor Amerikanen om te lopen (er is bijvoorbeeld een trend naar minder oversteekplaatsen en trottoirs. In 59% van de gevallen waarvoor informatie beschikbaar is, stierven voetgangers op plaatsen waar ze geen zebrapad.

Gevaar. Van de 47 onderzochte metroregio’s waren Pittsburgh PA, Boston MA en Rochester NY de veiligste voor voetgangers. De gevaarlijkste waren:

  • Tampa FL
  • Atlanta, GA
  • Miami Florida
  • Orlando Florida
  • Jacksonville Florida
  • Phoenix AZ
  • West Palm Beach, Florida
  • Memphis, Tennessee
  • Dallas, Texas
  • New Orleans, LA
  • (Austin staat op de 25e plaats en is de 21e meest bevolkte Amerikaanse stad)

Gemiddelde uitgaven aan voetgangersprojecten. In de afgelopen vijf jaar werd door staten slechts 55 cent per hoofd van de bevolking aan deze projecten uitgegeven. Dit is minder dan 1% van hun totale federale transportdollars. De gemiddelde bestedingen aan snelwegen kwamen uit per persoon.