Outer Shell 137 Basket Bag Review

De Outer Shells 137 Basket Bag past perfect in de stevige kooi van een Wald 137 draadmand. Deze tas is niet specifiek ontworpen voor het dragen van een camera. Het kan echter worden gebruikt met verschillende accessoires, waardoor het een uitstekende keuze is voor bikepackers en iedereen die een tas nodig heeft die praktisch is voor zowel kampeertrips als in de stad.

Ik krijg vaak de vraag hoe ik mijn camera draag. Het is ofwel een Canon 5D mk3 DSLR full frame of een Fuji XT-2 Mirrorless mirrorless. Ik heb meestal een paar lenzen en reservebatterijen. In de loop der jaren heb ik geëxperimenteerd met een hele reeks opties, van rugzakken tot stuurholsters tot voorzakken, afhankelijk van het soort terrein dat ik verwacht, of het nu onverharde wegen of technische singletracks zijn, en hoeveel uitrusting ik wil dragen.

Outer Shells 137 Basket Bag heeft geen specifiek ontwerp voor grote camera’s. De optionele insert kit maakt het echter een geweldige manier om je dure DSLR of spiegelloze camera en een paar extra lenzen te vervoeren. Zo gebruik ik het. In feite is ontwerper Kyle Ng zelf fotograaf, dus het is misschien minder verrassend dat hij een reeks cameravriendelijke accessoires aanbiedt, van extra gesloten schuimwanden en verstelbare verdelers, een schouderriem en zelfs een speciale riem voor een camera.

Pluspunten

• Veel ruimte , zelfs voor een full frame camera. Handige compartimentering voor lenzen
  • Nog ruimer als je hem niet voor een camera gebruikt, dankzij de verwijderbare gesloten schuimzijwanden
  • Zeer veilig
  • Eenvoudig te verwijderen en te gebruiken als schoudertas
  • Uitstekende bouwkwaliteit
  • Ziet er geweldig uit, met veel kleuropties

nadelen

• De tas, de Wald 137-mand en het minimale rek zorgen voor een relatief zware combo
  • Voorladen met een mand is minder singletrack-vriendelijk dan rollbags die vlak op het stuur passen
  • Je voorwiel is niet zichtbaar

Inpakken

Als je een bikepacker bent die je fotografie serieus neemt, biedt de Outer Shells 137 Basket Bag een zeer veilige ruimte om je spullen op te bergen, met een slim bungee-systeem dat ervoor zorgt dat je er snel en gemakkelijk bij kunt. Zelfs als je geen shutterbug bent, is dit nog steeds een zeer waardige tas om te overwegen, gezien het ruime interieur en de verscheidenheid aan compartimenten. U kunt het gewicht verminderen door de gesloten celwanden te verwijderen. De hele tas is ook heel mooi gemaakt, wordt geleverd in een geweldig kleurenpalet en wemelt van de aandacht voor detail.

Het is gemakkelijk van de fiets te verwijderen en het kost weinig tijd. Dit maakt het een geweldige optie voor langeafstandsritten, kampeertochten of ritjes in de stad. Mijn enige waarschuwing is dat zo’n opstelling in mandstijl vierkant in de onverharde en grindcategorie van bikepacking valt, in plaats van routes met een groot percentage technische singletracks.