Mag Een Fiets Door Een Drive-thru?

We hebben al vaak gezegd dat fietsen een vreemde plaats innemen in de transportwereld. Ze worden op dezelfde manier behandeld als auto’s in termen van basisverkeerswetten. Het is echter niet praktisch om te verwachten dat ze alle regels volgen zoals een auto.

Je kunt fietsen als voetgangers behandelen, omdat ze geen vergunning nodig hebben en ze zich geen zorgen hoeven te maken over snelheidsbeperkingen. Ze kunnen ook wandelpaden en binnenwegen gebruiken om hoofdwegen te vermijden.

Maar er zijn gebieden die grijze zones zijn en voor wat verwarring kunnen zorgen bij fietsers. Een vraag om te stellen? Kan een fiets door een drive-through? (Of drive-thru, welke spelling ik ook niet ken. Dus ik zal drive through gebruiken voor dit artikel.

Hier zijn enkele dingen om in gedachten te houden bij het beantwoorden van deze vraag.

  • Privé-eigendomswetten
  • Veiligheid
  • Bedrijfsbeleid
  • De technologie

Het hangt ervan af , maar nee is de regel (behalve voor speciale evenementen). Zoals u kunt zien, is het een grijs gebied en onderhevig aan interpretatie.

Privaat Terrein

Bedrijven die fietsers niet toestaan hun drive-thru-venster te gebruiken, zouden een grote overtreding zijn. U bent als fietser nog steeds klant, dus het is niet discriminerend om uw fiets op slot te moeten zetten en naar binnen te gaan.

Het is belangrijk om te onthouden dat fastfood, coffeeshops en banken nog steeds eigendom zijn en het recht hebben om de regels te bepalen voor hoe klanten binnenkomen om dingen te kopen. Dit is hetzelfde concept als voor kantooruren.

Het is mogelijk dat je om drie uur ’s nachts trek hebt in een Big Mac. Maar afhankelijk van waar je woont, kan het onmogelijk zijn om er een te krijgen. Misschien kun je met je fiets door de drive-thru rijden, of misschien niet.

Je hoort verhalen van beide kanten. Je hoort verhalen van beide kanten.

Bedrijven laten fietsers niet passeren zonder de bescherming van een wet.

Bezorgdheid Over De Veiligheid

Een belangrijke reden waarom veel bedrijven fietsers niet door hun drive-through laten, is uit bezorgdheid voor de veiligheid van de fietser. Doorritten zijn meestal niet erg breed; mensen worden immers geacht via een sprekend apparaat hun bestelling te kunnen doorgeven en vervolgens hun eten te kunnen ontvangen zonder dat een van beide partijen zich teveel hoeft in te spannen.

Dit betekent dat rijstroken niet te breed mogen zijn, waardoor er niet veel ruimte is voor voertuigen en fietsers om naast elkaar te bestaan. Een Brits voorbeeld is dat een fietser die met zijn fiets op een aanhanger reed, zijn eten niet mocht halen. Het restaurant zei dat het was vanwege gezondheids- en veiligheidsredenen.

Nu kan daar een argument voor zijn. Er zijn veel redenen om aan te nemen dat drive-throughs gevaarlijk kunnen zijn. Ze zijn soms smal, hebben scherpe hoeken en leiden naar drukke snelwegen.

Er is altijd de zorg van de zakelijke kant dat als er een ongeluk gebeurt, het bedrijf zal worden aangeklaagd en veel geld zal verliezen. Er zou misschien ook een zorg kunnen zijn dat de werknemer die het eten overhandigt, mogelijk verder moet leunen dan veilig is, maar dit is niet bijzonder genoemd door restaurants die onder vuur liggen van fietsers.

Afgezien van het ongemak (vooral als je nergens een veilige plek hebt om je fiets te stallen) kan het zijn dat bedrijven hier een punt hebben. Drive-throughs vormen een hoger risico op een ongeval en misschien de moeite waard om indien mogelijk te vermijden.

Bedrijfsbeleid

Een van de grootste problemen voor fietsers rond drive-throughs is dat het bedrijfsbeleid inconsistent en soms erg vaag kan zijn. Voor elk verhaal van iemand die de service wordt geweigerd bij een drive-through, is er een andere fietser die er prima doorheen gaat. Bovendien is het beleid vaak vaag over wie het kan gebruiken.

Restaurants die het niet toestaan, zullen waarschijnlijk iets over veiligheid en gezondheid citeren, maar niet uitleggen waarom. Het maakt het moeilijk voor werknemers om hun positie te verdedigen en maakt zowel fietsers als automobilisten behoorlijk gefrustreerd.

McDonalds heeft bijvoorbeeld over het algemeen het beleid om alleen gemotoriseerde voertuigen toe te staan, wat voetgangers, fietsen en soms ook scooters verbiedt. Dit wordt gedaan om te voorkomen dat voetgangers en fietsers worden aangereden, aangezien veel van de doorritten scherpe, halfblinde hoeken hebben en vaak smal zijn.

Om dezelfde redenen mogen wandelaars ook geen drive-thru-restaurants gebruiken. Veel andere restaurants, banken en andere doorgangen hebben echter geen duidelijk beleid en daarom wordt dit van geval tot geval gedaan. Dit kan tot verwarring leiden.

Op dit moment kan het een goed idee zijn om gewoon te vragen of je nieuwsgierig bent, omdat elk bedrijf het anders zal aanpakken.

Technologie

De technologie die wordt gebruikt voor drive-throughs is een laatste overweging. Het nadeel van fietsen bij het delen van ruimte op wegen met auto’s is dat ze vaak niet worden opgepikt door sensoren.

Het kan leiden tot oude verkeerslichten (of variaties daarvan) die niet veranderen.

In het geval van drive-throughs hebben sommige fietsers opgemerkt dat de sensoren ze niet oppikken, zodat ze niemand aan de andere kant krijgen om hun bestellingen op te nemen. Het is een klein probleem, maar het kan vervelend zijn. Dit kan ertoe leiden dat bestellingen niet worden verwerkt of in de verkeerde volgorde terechtkomen, wat de klanttevredenheid kan verminderen.

Conclusie

Nu, zoals we al hebben gezegd, is het antwoord op fietsers op zijn best duister. Het hangt allemaal af van uw bedrijf. Je komt eerder weg als je door een bank rijdt zonder geldautomaat dan met een drukke coffeeshop.

Het kan ook afhangen van wie de klantenservice biedt en hoe comfortabel ze met fietsers omgaan. Dit alles betekent dat het echt te maken heeft met individuele omstandigheden.

Hier bij Bicycle Universe, als ons werd gevraagd, zouden we het gebruik van drive-throughs niet aanbevelen en adviseren om ze gewoon niet te gebruiken. Het is het ongemak en de mogelijke problemen die het kan veroorzaken niet waard. Als we het verschil in bedrijfsbeleid negeren, zijn ze echt niet gebouwd voor fietsers (of voetgangers) en kunnen ze gevaarlijk zijn om doorheen te rijden, vooral wanneer ze moeten concurreren met chauffeurs die haast hebben.

Hoewel het frustrerend kan zijn om een veilige plek te vinden om je fiets te parkeren, is het beter dan geraakt te worden!

Bent u van mening dat drive-throughs gemaakt moeten worden voor fietsen, of openstaan voor fietsen?

Verwant

Het Handboek Voor Woon-werkverkeer Is Bijgewerkt

Ons 71 pagina’s tellende handboek voor woon-werkverkeer omvat een reeks onderwerpen, waaronder:

  • Wat voor soort fiets je nodig hebt – of kunt gebruiken?
  • Welk type kleding past het beste?
  • Uw route plannen en navigeren
  • Welke benodigdheden moet je meenemen?
  • Fietstassen en rugzakken: hoe vervoer je je spullen
  • Hoe u goedkope camera’s voor uw fiets kunt krijgen
  • De beste plaatsen om de camera’s te monteren
  • Veilig rijden in het donker

Plus nog vele andere dingen