Bontrager Flare RT Review - Beste Fietsverlichting

Wees Veilig En Word Gezien Met Bontrager Ion 200 RT En Flare RT-lampen

De gefocusseerde straal en flitsroutines zijn zichtbaar vanaf meer dan een mijl afstand

Trevor Raab

Kosten : (voor de set)
Gebruik : Dag- en
nachtrijverlichting Levensduur batterij : Tot 21 uur in flitsmodus (zoals geanalyseerd)
De juiste verlichting voor : Rijders die op elk moment van de dag gezien willen worden door chauffeurs

Net zoals helmen een lange evolutie hebben doorgemaakt van onhandige veiligheidsuitrusting tot trendy en cruciale accessoires, bevinden dagrijlichten zich midden in een soortgelijke revolutie. De Ion 200 RT en Flare RT dagrijlichten zullen de meest recente collectie daglichten van Bontrager zijn. Het beste aan deze lichtcollectie is de ongelooflijke zichtbaarheid – zowel de Ion 200 RT als de Flare RT zouden vanaf 1,25 mijl afstand waarneembaar zijn. Met meerdere stabiele standen, flitsstanden en de mogelijkheid om ze in de fietscomputer te bedienen, zijn deze lampen gebruiksvriendelijk en gericht op de rijder.

Het is vermeldenswaard dat deze lichten extreem klein en onopvallend zijn, zij het zolang je ze niet hebt ingeschakeld, zodat je fiets er nog steeds cool uitziet als de voor- en achterlichten zijn opgesteld. Of je nu een forens, racer of gewoon graag af en toe fietst, deze lampen zijn een geweldige manier om je zichtbaarheid op straat te verbeteren.

Easy Mount-riemen maken het verwijderen en installeren in een handomdraai mogelijk. Trevor Raab

Ion en Flare-familie

Ion duidt de koplampen aan en Flare beschrijft de Bontragers-achterlichtversies. Je kunt ze los of als paar aanschaffen, en de kosten voor alle beschikbare modellen staan onderaan de review.

De Ion is verkrijgbaar in zeven modellen, variërend van de Pro RT van 1.300 lumen tot de Ion 35. Drie van de modellen, de Pro RT, 800 R en 450 R, zijn merkbaar groter dan de rest en dienen zowel als conventionele koplampen en dagrijverlichting. De 200 RT, 100 R, 120 en 35 hebben allemaal een stabiele straalfunctie, maar ze maken je vooral dag en nacht zichtbaar voor auto’s.

Er zijn echter minder Flare-lampen, het assortiment is net zo breed. De RT en R hebben dezelfde kracht en functies, maar de R is iets groter. De R City is geoptimaliseerd voor zichtbaarheid in stedelijke omgevingen, waar uw achterlicht om aandacht wedijvert met remlichten, stoplichten, verkeerslichten en neonreclames in slechts een stad. De Flare 3 en Flare 1 zijn veel eenvoudigere, goedkopere keuzes waarvoor AAA-batterijen nodig zijn.

Deze inhoud wordt geïmporteerd uit embed-name. Mogelijk kunt u dezelfde inhoud in een ander formaat vinden, of u kunt meer informatie vinden op hun internetsite.

Bluetooth/ANT+ ingeschakeld

De Ion 200 RT en Flare RT zijn ANT+ en Bluetooth-compatibel, zodat ze kunnen worden bediend met een Garmin of een van Bontrager’s ANT+-apparaten. Koppel de lichten gewoon aan uw eigen computer en uw Garmin creëert een mild systeem. Dit betekent meestal dat de lampjes altijd aan zijn, waardoor de lampjes aangaan wanneer u de computer aanzet en weggaan wanneer u de computer uitschakelt. U kunt zelfs de voorkeuren aanpassen om de lichten aan te doen wanneer u de timer op uw fietscomputer start, in plaats van wanneer de fietscomputer is ingeschakeld. Deze lichten hebben verschillende instellingen, waaronder auto, goed zicht, pad en persoon. Op automatisch passen omgevingslichtsensoren de lichtopbrengst aan om de zichtbaarheid te maximaliseren naarmate de hoeveelheid zonlicht tijdens uw reis verandert.Velen van jullie willen niet door computerschermen scrollen om je verlichting aan te passen, je kunt het nog steeds op de ouderwetse manier doen en gewoon herhaaldelijk op de aan / uit-knop drukken om door de lichtmanieren te bladeren.
De Flare RT-beugel is zo gehoekt dat de lichtstraal recht achter je straalt, in plaats van op de vloer, wanneer hij op een zadelpen is gemonteerd. Trevor Raab

Lange batterijduur en waterbestendigheid

Bontrager claimde zes uur batterijduur van de Flare RT in volledige flitsstijl en tot 15 uur op de onderste flitsinstelling. Tijdens onze interne tests kregen we echter 21 uur looptijd op de laagste instelling. Op een constante straal claimde Bontrager ongeveer 4,5 uur maximale sterkte (25 lumen) of 13,5 uur bij vijf lumen.

De Ion 200 RT kan de beloofde 90 minuten halen bij zijn totale vermogen van 200 lumen bij een constante straal, drie uur bij 100 lumen en 14,5 uur bij vijf lumen. U kunt een batterijduur van 12 uur krijgen in dagflitsstijl en 30 uur looptijd in nachtflitsmodus. Aan de andere kant maakte het licht het slechts 24 uur nachtflitsend door onze interne tests.

De USB-interface op deze lampen heeft een verhoogde waterbestendigheid, met een IPX7-waterdichtheidsclassificatie voor onderdompeling tot een meter water.

De Ion 200 RT heeft een maximale energie van 200 lumen en is zichtbaar tot op 2 km afstand. Trevor Raab

Gedachten van testers

In het belang van volledige onthulling, geef ik toe dat ik er geen fan van ben mijn fiets vol te proppen met veel accessoires of een ander gewicht waarvan ik denk dat het niet nodig is. Ik heb vrede gesloten met achterlichten, aangezien ik ze tenminste niet kan zien als ik aan het rijden ben, maar ik ben traag geweest om bij een dagrijlicht op het stuur te komen. de bandwagon.

Misschien het placebo-effect, maar ik ben ervan overtuigd dat ik een betere behandeling krijg van automobilisten zodra ik mijn lichten heb (vertel het niet aan mijn moeder of ik zal moeten toegeven dat ze gelijk had). Het ultieme object van ironie, ik voel me nu naakt en bloot wanneer ik een ritje ga maken en begrijp dat ik ben vergeten mijn lichten op te laden. Of je nu een veiligheidsliefhebber bent of gewoon veilig wilt zijn zonder je fiets te vervuilen, deze verlichtingsset is echt een winnaar.

Lichtgewicht en compact, de Ion 200 RT is geen doorn in het oog op de voorkant van de fiets. Trevor Raab

Uitsplitsing van ionen en vlammen

Ion Pro RT is de krachtigste van de Ion-alternatieven geworden, met een sterke 1.300 lumen in een compacte behuizing. Als je het samen met de Flare RT koopt, krijg je korting op beide.

Ion 800 RT heeft een maximum van 800 lumen in verschillende flits- en stabiele opties. Bontrager stelt voor om het te combineren met de Flare R om een totaal van

Ion 450 R kan op je stuur worden gemonteerd of de kabel levert ook 450 lumen op meerdere manieren. Je kunt het kopen in combinatie met een Flare R for

Ion 100 R is het neefje van de Flare R City en kan zowel overdag als ’s nachts worden gebruikt, bedoeld om uw zichtbaarheid voor automobilisten te vergroten. De brede bundel is zichtbaar vanaf 270 graden en op ongeveer 500 meter afstand. Je kunt het instellen met de Flare R City om te krijgen

Ion 120 is een gestroomlijnde, multimode koplamp met niet meer dan 120 lumen. Je kunt hem namelijk combineren met een Flare 3 achterlicht.

Ion 35 is ontworpen om u zichtbaar en veilig in het verkeer te houden zonder veel geld uit te geven aan mooie lichten. Voor een paar tientjes meer koop je de Ion 35/Flare 1 set voor

Flare RT is de nieuwste optie. Hij levert het beste zicht – 90 lumen – en de zeer waterdichte USB-poort (tot een meter onderdompeling).

Flare R is iets groter dan de RT en biedt 65 lumen voor 2 km zicht in dag- en nachtmodus.

Flare R City is gestroomlijnd zoals de RT maar levert slechts 35 lumen. Het is ontworpen om je zichtbaar te maken te midden van de lichten en afleiding van het rijden in de stad, zowel overdag als ’s nachts.

Flare 3 en
Flare 1 zijn minimalistische lichten die werken op AAA-batterijen. Deze lichten hebben een kortere zichtbaarheid in de ruimte dan andere, maar ze bieden wel 270 zichtbaarheidsniveaus om tegemoetkomende automobilisten te waarschuwen.